Nordis wraca do gry. W ciągu trzech lat chce wrócić do czołówki rynku lodów impulsowych

Nordis wraca do gry. W ciągu trzech lat chce wrócić do czołówki rynku lodów impulsowych

Związana od początku z Zieloną Górą i województwem lubuskim firma Nordis była niegdyś jednym z największych graczy na rynku lodów w Polsce. Z czasem tempo rozwoju firmy spowolniło, a marka straciła część swojej pozycji. Dziś producent lodów i mrożonek rozpoczyna nowy etap i ogłasza wielki powrót. Cel? W ciągu najbliższych trzech lat ponownie znaleźć się w ścisłej czołówce kategorii lodów impulsowych.

Nowe otwarcie w firmie Nordis

Historia firmy Nordis sięga lat 60. XX wieku, kiedy to w Zielonej Górze powstała Chłodnia Składowa. Z czasem marka ugruntowała swoją pozycję na rynku, zajmując miejsce w czołówce w sprzedaży lodów impulsowych w Polsce. "Historycznie Nordis zajmował trzecią pozycję w tej kategorii, ale z powodu niedostosowania się do zmieniających się warunków rynkowych, pozycja ta została utracona" – przyznaje Marcin Obara, dyrektor marketingu NORDIS Chłodnie Polskie Sp. z o.o.

Dziś Nordis to jedna z najstarszych firm w Polsce produkujących lody na dużą skalę. W jej portfolio znajdują się kultowe produkty, dobrze znane kolejnym pokoleniom konsumentów. Przedsiębiorstwo jednak nie ogląda się wstecz – sezon 2025 ma być momentem przełomowym, w którym Nordis wzmocni swoją pozycję na rynku.

Nordis w ciągu trzech lat zamierza wrócić na podium

Rok 2025 to moment, w którym marka Nordis otwiera nowy rozdział w swojej historii. Po latach ciszy producent zamierza przypomnieć o sobie z pełną siłą i jasno deklaruje swoje ambicje – powrót do grona liderów w kategorii lodów impulsowych. 

Dzięki wsparciu nowego inwestora – jednego z największych producentów lodów w Europie Wschodniej – dysponujemy solidnym zapleczem finansowym i technologicznym. Połączenie tradycji z nowoczesnością oraz dobrze przemyślana strategia produktowa i marketingowa dają nam realną szansę na powrót do czołówki rynku lodów impulsowych.

Marcin Obara, dyrektor marketingu NORDIS Chłodnie Polskie Sp. z o.o.

Nordis realizuje plan, którego celem jest odzyskanie pozycji w ścisłej czołówce rynku. Firma stawia na dynamiczny rozwój w kanale tradycyjnym, rozszerzanie współpracy z sieciami handlowymi oraz szybkie reagowanie na zmieniające się potrzeby konsumentów.

Mamy jasno określony plan powrotu do czołówki w ciągu najbliższych 2-3 lat. Obecnie rynek jest mocno skonsolidowany – trzy największe firmy posiadają ponad 80% udziału w sprzedaży. Naszą strategią jest dynamiczny rozwój w kanale tradycyjnym, budowanie współpracy z sieciami handlowymi oraz elastyczne reagowanie na rosnącą popularność marek własnych.

Marcin Obara, dyrektor marketingu NORDIS Chłodnie Polskie Sp. z o.o.

To będzie przełomowy sezon. Oto co planuje na 2025 rok Nordis

Celem firmy Nordis na sezon 2025 jest znaczący wzrost sprzedaży i odzyskanie istotnej pozycji w segmencie lodów impulsowych. Prowadzić będzie do tego konsekwentne realizowanie strategii. Jak wyjaśnia Marcin Obara, zakłada ona stopniowy wzrost, budowanie dystrybucji i ekspansję.

Już teraz odbudowujemy sieć sprzedaży w kanale tradycyjnym, który nadal odpowiada za około 50% sprzedaży lodów impulsowych. Prowadzimy rozmowy z największymi sieciami handlowymi i sukcesywnie zwiększamy liczbę podpisanych kontraktów. Po sezonie 2025 spodziewamy się znaczącego wzrostu obecności w kanale nowoczesnym.

Marcin Obara, dyrektor marketingu NORDIS Chłodnie Polskie Sp. z o.o.

Równolegle Nordis rozwija eksport. "W tym sezonie nasze lody pojawią się m.in. w Izraelu, Rumunii, Grecji oraz Bośni i Hercegowinie. Ekspansja zagraniczna to dla nas duża szansa na dodatkowy wzrost i umocnienie marki Nordis na rynkach międzynarodowych" – informuje dyrektor.

Dzięki wsparciu nowego inwestora i jasno zdefiniowanej strategii, Nordis przygotowuje się do intensywnej rywalizacji na mocno skonsolidowanym rynku. Cel na najbliższe lata jest klarowny. Przybliżyć do niego mają długofalowe partnerstwa i skuteczne wykorzystanie potencjału zarówno kanału tradycyjnego, jak i nowoczesnego.


foto: mat. partnera

Reklama