Nordis przedstawia lodową premierę, która trafi w gusta nowego pokolenia graczy. Freeze The Game to nie tylko produkt, ale doświadczenie zaprojektowane z myślą o świecie gamingu – od smaku, przez opakowanie, aż po cyfrową aktywację w metaversie.
Freeze The Game – nowość dedykowana graczom
Dla pokoleń takich jak Z i Alfa personalizacja oferty i innowacyjność to konieczność. Młodzi konsumenci oczekują produktów dostosowanych do ich konkretnych potrzeb. Dzięki temu mają poczucie, że producenci rozumieją ich styl życia oraz wyznawane wartości. Trend ten można zaobserwować w wielu kategoriach – od kosmetyków po żywność, w tym także lodów.
Firma Nordis dobrze rozumie te potrzeby i kieruje swoją uwagę ku graczom. Jej najnowszy produkt – Freeze the Game – adresowany jest właśnie do nich.
Chcieliśmy stworzyć lody, z którymi grupa docelowa będzie mogła się utożsamić. Od kilku lat widzimy trend, w którym produkty projektowane są z myślą o influencerach, a nie o realnych odbiorcach. To buduje – naszym zdaniem – mylne przekonanie, że to nie moje pasje czy zainteresowania są ważne, tylko te znanych osób. My postanowiliśmy pójść w przeciwnym kierunku i stworzyć coś z myślą o ludziach, którzy z dumą mówią o sobie: jestem gamerem!
To młode pokolenia wyznaczają nowe rynkowe trendy, które z czasem przenoszą się na konsumentów w różnym wieku. Jednym z nich jest personalizacja. Dlatego coraz więcej przedsiębiorców kieruje swoje produkty do konkretnych grup odbiorców.
Olbrzymi potencjał światu gamingu
Polski rynek gamingowy dynamicznie się rozwija i staje się jednym z kluczowych sektorów branży rozrywkowej. Polska znajduje się w światowej czołówce zarówno pod względem liczby aktywnych graczy, jak i producentów gier.
Z raportu "Różne twarze polskiego gracza 2024" wynika, że środowisko graczy w Polsce liczy już około 20 mln osób. Równolegle powstają nowe gry, a także odbywa się wiele wydarzeń gamingowych – konferencji i eventów e-sportowych – przyciągających graczy z całego świata.
Zgodnie z raportem PMR z 2024 roku, w najbliższych latach liczba gospodarstw domowych z przynajmniej jednym urządzeniem do gier będzie rosnąć. Prognozy mówią, że do 2029 roku ponad 3 mln polskich domów będzie posiadać konsolę do gier.
W Polsce grają niemal wszyscy – kobiety i mężczyźni, młodsi i starsi. To bardzo zróżnicowana grupa. Według dyrektora marketingu Nordis są wśród nich zarówno dojrzali gracze preferujący gry karciane online, jak i młodsze osoby korzystające z komputerów, konsol czy urządzeń mobilnych. Dużą grupę stanowią też osoby z nostalgią wracające do retro-gier.
Lody stworzone z pasji do gier
Nordis przeprowadził badania fokusowe na młodzieży w wieku od 11 do 14 lat, ponieważ to właśnie ta grupa wykazała najsilniejsze przywiązanie do pasji, jaką jest gaming. Celem badań było poznanie codziennych nawyków i preferencji młodych graczy, tak by nowy produkt realnie odpowiadał ich potrzebom.
Poznaliśmy nie tylko ich preferencje dotyczące gier, ale również codzienne nawyki – w tym te związane z jedzeniem podczas grania. Zdajemy sobie również sprawę z ciemniejszych stron gamingu – takich jak izolacja czy ucieczka w świat wirtualny. Chcemy więc nie tylko dać im coś wyjątkowego, ale też zasygnalizować, że warto czasem zrobić sobie przerwę. Stąd nasza nazwa i hasło: Freeze The Game – Take a break!
Lody Freeze the Game zostały opakowane w wygodny dla graczy format, czyli opakowanie tubowe – minimalizujące ryzyko ściekania lodów i zabrudzenia sprzętu, np. klawiatury czy pada.
Dostępne są w wyrazistych, owocowych wariantach smakowych, opartych na naturalnych sokach – bez sztucznego posmaku. W badaniach fokusowych gracze wskazali także preferencje smakowe inspirowane napojami energetycznymi. Odpowiedzią na te oczekiwania jest wariant ENERGY, na bazie soku żurawinowego, nawiązujący do smaku energetyka. Nie zawiera on jednak substancji pobudzających, a jedynie naturalnie występujące cukry.
Kolejnym, unikalnym ukłonem w stronę gamerów jest specjalna membrana zamykająca opakowanie.
Na wieczku umieściliśmy pytanie: "WHO ARE YOU TODAY?", a pod spodem znajdują się określenia graczy – wybrane przez nich samych. To świetna zabawa i dodatkowy element angażujący – a dla nas inspirujące wzbogacenie słownictwa. Wierzymy, że odkrywanie tych haseł stanie się dla graczy fajną, kolekcjonerską zajawką.
Gdzie można kupić lody Freeze the Game?
Lody Freeze The Game są już dostępne w sprzedaży tradycyjnej oraz lokalnych sieciach detalicznych. "Prowadzimy również rozmowy z dużymi sieciami retail – badania fokusowe jasno wskazały, gdzie młodzi konsumenci najczęściej szukają tego typu produktów. Wierzymy, że unikalna koncepcja oraz świetny smak lodów pozwolą nam pojawić się w jak największej liczbie punktów sprzedaży w całej Polsce" – dodaje Marcin Obara.
Lody zadebiutowały na rynku wraz z początkiem maja. Ich premiera nie należała jednak do tych tradycyjnych. Odbyła się bowiem w... metaverse.
Lody to dopiero początek
Młodzi konsumenci są otwarci na nowości technologiczne i oryginalne działania marketingowe. Dlatego w ramach wprowadzenia na rynek Freeze the Game, firma Nordis przygotowała kilka niestandardowych aktywacji, które mają przyciągnąć uwagę graczy.
Premierę lodów zaplanowaliśmy w polskim metaverse Planetary22, gdzie użytkownicy będą mogli zdobywać nagrody oraz wygrać lody z dostawą do domu. W planach mamy również konkursy – zarówno w metaversie, jak i w fizycznych punktach sprzedaży. Jedną z głównych atrakcji będą personalizowane pady gamingowe, które powstaną we współpracy ze znanym warszawskim artystą Custom Punch. Jego unikalne techniki sprawiają, że każdy pad staje się prawdziwym dziełem sztuki – i z pewnością obiektem pożądania wśród graczy.
Przedstawiciele Nordis mają nadzieję, że autentyczność i zaangażowanie włożone w stworzenie lodów zostaną docenione przez konsumentów, a gracze poczują, że produkt powstał właśnie z myślą o nich.
foto: mat. redakcji