Sieć Żabka rozwija własną platformę reklamową Żabka Ads. Najnowszym przykładem wykorzystania tego narzędzia jest kampania promująca możliwość zamawiania przejazdów FREENOW bezpośrednio z aplikacji Żappka. Zasięg? Siedem miast i ponad 2800 cyfrowych ekranów.
Ekrany, dane i precyzja
Własna sieć reklamowa Żabki opiera się dziś na ponad 2 800 cyfrowych ekranach, zlokalizowanych zarówno wewnątrz sklepów, jak i w ich otoczeniu. Dzięki temu sieć może prowadzić kampanie dokładnie tam, gdzie klienci podejmują decyzje zakupowe – w miejscu i czasie o najwyższej skuteczności dotarcia. Żabka Ads jest wykorzystywane nie tylko do sprzedaży przestrzeni reklamowej partnerom zewnętrznym. Detalista promuje za ich pośrednictwem również właśne produkty i oferty.
Obecnie Żabka Ads organizuje kampanię promującą integrację z FREENOW – usługą zamawiania przejazdów bezpośrednio z aplikacji Żappka. Działania obejmują siedem miast: Warszawę, Kraków, Gdańsk, Poznań, Wrocław, Rzeszów i Lublin, gdzie użytkownicy mogą skorzystać z nowej funkcji.
Strategicznie kampania ma na celu nie tylko zwiększenie liczby kursów zamawianych przez Żappkę, ale przede wszystkim wyrobienie nawyku korzystania z aplikacji do załatwiania coraz większej liczby codziennych spraw – nie tylko zakupów, ale też transportu czy zbierania nagród.
Spot reklamowy i promocje dla użytkowników
Kampanię promuje 30-sekundowy spot reklamowy przygotowany przez agencję Feeders, utrzymany w lekkim, humorystycznym tonie. W spocie klientka przychodzi do sklepu Żabka, by zamówić przejazd – co prowadzi do zabawnej wymiany zdań z ekspedientką oraz prezentacji nowej funkcji aplikacji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo:
Żabka nie poprzestaje na komunikacji – dla użytkowników przygotowano także promocje. Każdy przejazd zamówiony oznakowanym autem FREENOW przez Żappkę nagradzany jest kuponem na hot doga za 1 żappsa. Dodatkowo każdy może odebrać kupon "Rabat 40% na przejazd FREENOW" za 200 żappsów – oferta ważna do 7 maja 2025 r. lub do wyczerpania puli.
Retail media rośnie w siłę
Rozwój własnych mediów opartych na danych o zachowaniach klientów to globalny trend w handlu detalicznym. Żabka, budując Żabka Ads, wpisuje się w ten kierunek, pozycjonując się nie tylko jako sieć sklepów, ale również jako operator nowoczesnej platformy komunikacji marketingowej.
O rozwoju biznesu retail media Żabka poinformowała na początku 2025 roku. Jeszcze w styczniu uruchomionych było ponad 1 500 cyfrowych nośników. Na przestrzeni niecałych 4 miesięcy ich liczba wzrosła do ponad 2 800. Rekomendacje w ramach tego systemu reklamowego są przygotowywane na podstawie danych sprzedażowych pochodzących z ponad 11 000 sklepów.
foto: mat. prasowe