Właściciel Netto z nową strategią: 100 mld DKK przychodów i 1 000 sklepów w Polsce

Właściciel Netto z nową strategią: 100 mld DKK przychodów i 1 000 sklepów w Polsce

Grupa Salling, właściciel sieci Netto Polska, potwierdza plany rozwoju w ramach nowej strategii ASPIRE '28. Duński koncern celuje w osiągnięcie 100 mld DKK przychodu i dynamiczny wzrost liczby placówek, także na polskim rynku, gdzie do końca 2028 roku zamierza prowadzić 1 000 sklepów.

Grupa Salling skupi się na wzmocnieniu pozycji poza Danią

Mimo wymagającej sytuacji na europejskim rynku spożywczym, Grupa Salling zakończyła 2024 rok rekordowymi wynikami finansowymi. Przychody wzrosły do 72,2 mld DKK (70,3 mld DKK w 2023 r.), a EBIT osiągnął poziom 2,7 mld DKK (2,4 mld DKK rok wcześniej). 

Po historycznym roku 2024, osiągnęliśmy jako Grupa solidną finansową pozycję. To pozwala nam inwestować 
w nowe rozwiązania polepszające doświadczenia zakupowe naszych klientów, a także w tworzenie motywującego i rozwojowego miejsca pracy dla wielu naszych pracowników. W 2024 roku wdrożyliśmy strategię ASPIRE '28, podnosząc poprzeczkę, jeśli chodzi o nasze ambicje i ustalając kierunek na najbliższe lata.

Anders Hagh, CEO Grupy Salling

W 2024 roku Grupa Salling osiągnęła najwyższy dotychczasowy udział na rynku macierzystym, czyli w Danii. Był to także czas rekordowy dla firmy pod względem poziomu inwestycji. Objęły one w szczególności całkowitą konwersję wszystkich duńskich sklepów Netto do najnowszej koncepcji, a także stworzenie podwalin pod przyszłe sklepy Bilka i føtex. W ramach strategii ASPIRE '28 Grupa Salling zamierza skupić się na wzmocnieniu pozycji poza duńskim rynkiem, w tym w Polsce.

Ekspansja Netto Polska: 1 000 sklepów do 2028 roku

W 2024 roku Netto Polska powiększyło swoją sieć o 17 nowych sklepów. Zgodnie z zapowiedziami w 2025 tempo otwarć ma znacznie przyspieszyć. Strategia ASPIRE '28 zakłada dynamiczną ekspansję – celem jest osiągnięcie poziomu 1 000 sklepów w Polsce w ciągu najbliższych trzech lat.

Równocześnie Netto Polska wdraża nową koncepcję sklepów 4.0, stawiając na lepszą organizację przestrzeni, intuicyjność zakupów i efektywność energetyczną. Obecnie w tym formacie funkcjonuje około 10% sklepów, a do końca 2025 roku liczba ta ma się podwoić.

Na koniec 2024 roku Grupa Salling zarządzała siecią 1 770 placówek w sześciu krajach, zatrudniając prawie 70 000 osób. Firma systematycznie reinwestuje wypracowane zyski, a także angażuje się w działalność społeczną poprzez Fundację Salling, która w 2024 roku przekazała blisko 200 mln DKK na cele kulturalne, sportowe i edukacyjne.


foto: mat. prasowe

Reklama